Itt olvashatsz tovább az új "Lelki Patikában":

2010/03/21

Az én megpróbáltatásaim léböjt-ügyben :-)


Néhány napja "szükségét éreztem", hogy méregtelenítsek. Valamiféle belső hang sugallatára és persze a szervezetem jelzései kapcsán jutottam erre az elhatározásra. Olvasgattam ezügyben, mert járatlan vagyok a témában. 
Fogytán az energiája? Kedvetlennek érzi magát? Itt az ideje, hogy megtisztítsa szervezetét! A szakszerű léböjt csodát művel külsőnkkel, belsőnkkel egyaránt. Határozza el magát, segítünk! - olvastam az egyik weboldalon.  Na, gondoltam, ez kell nekem, hátha olyan gyönyörű leszek kívül is, mint belül.......;-)

Hogy miről is szól ez a "projekt", azt elolvashatjátok itt, nem ismétlem el a szakmai részét:
Harmonikus élet: Tavaszi méregtelenítés 3.

Én a saját kis harcomat akarom megosztani ezzel kapcsolatban, mert lássuk be lányok, ez nem szórakoztató esztrádműsor....bocs, ha pasik is lennének itt, akkor természetesen nekik is szól. :-)

Tehát  biztos nagyon hasznos, meg minden, de nagyon nehéz megállni, hogy ne együnk egész nap szilárd kaját, pláne hogy ne kapjunk be  legalább egy szilárd "valamit". Amikor éhesek vagyunk, akkor is csak inni szabad, és mivel nagyon sokat ihatunk, tényleg telik a gyomor, így nincs annyira erőteljes éhségérzetünk. Az első nap és első éjszaka a gyomor és a belek erőteljesen háborognak, de aztán belenyugszanak, hogy nem kell működniük.  Állítólag nagy könnyebbség nekik  is, hogy pihenő van, mintegy tehermentesítjük az emésztőrendszerünket. Ezen felül roborálásra is alkalmas, ha már gyengének éreztük magunkat. Azt olvastam, hogy már  egy napos lékúra újra formába lendíthet minket. Mondom ezt így a mentás zöldteámat szürcsölgetve nem túl nagy meggyőződéssel...... ;-)  

Én semmit nem vagyok hajlandó szabályosan csinálni szerintem, vagy csak hannásítottam a léböjt kúrát, nem tudom, de én úgy csináltam, ahogy éreztem, hogy jó......vagyis ettem levest pl., bár nagyon keveset és másnap szintén nagyon kevés krumplipürét is. És a kávét sok tejjel nem tudtam kihagyni reggel. Aztán egész nap rengeteg teát, a zöldteát ízesítés nélkül, de a gyümölcsteát kicsit ízesítve. Hát, még így is elég durva, de a mai napot még mindenképpen kihúzom így, aztán meglátom, holnap kívánom-e a szilárd táplálékot?!
Szinte megszoktam már!Félelmetes dolgokat olvastam, pl. évente 4 kg méreganyag  halmozódik fel a szervezetünkben, és ennek 70 %-a az ételekkel (színezék, állományjavítók, tartósítószerek, stb. formájában) kerül be. És a vastagbélben felhalmozódott "cucc" eltávolításához nem elég a lékúra, ahhoz kell ballasztanyag is. Én lenmagot ettem ennek érdekében.
Aztán tegnap a jóga után teaszertatás volt. Egy teamester kínai szertartást "celebrált" nekünk. Jó volt, érdekes és biztos nagyon egészséges. Ott is zöld tea volt a menü. :-)
Itt egy kis ismertető a szertartásról, bár ez japán, de a lényege hasonló:

"A japánok és a tea
Japánban a teának - és ezalatt mindig a zöld tea értendő - nagy szerepe van. A teát a XII. században szerzetesek vitték Kínából Japánba, és lefektették a "Chado", a teaút szellemi alapját, amely a zen-buddhizmus felismerési útjainak egyike. A mester szerint a teaút alapja a harmónia, alázatosság, tisztaság és csönd. A japán teázási szertartás külön erre a célra berendezett teaházakban vagy helyiségekben zajlik. A teázás az egyszerűség rituáléja, amelyben mindenki meglelheti a "békét egy csésze teában". Közben pedig a helyiség berendezésétől kezdve a vendéggel való kommunikáción, a használati tárgyakon és fortélyokon át egészen a porrá őrölt zöld tea (matcha) agyagcsészében történő elkészítéséig minden apró részletre ügyelnek."

Tehát itt a tavasz előestéjén mindenkinek jól jön egy kis megújulás, megtisztulás, megerősödés, megváltozás. Ahogy a mondás szól: amint kívül, úgy belül is!
 
Kíváncsi vagyok a véleményedre. Ide írhatod :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hozzászólok: